Open top menu
wtorek, 30 września 2014

Po szybkim przepisie na pościel przyszedł czas na przepis literkowy. Ja zdecydowałam się na ramki z literkowymi aplikacjami ponieważ wypchane literki wieszane na wstążeczkach mnie już znudziły.
Chciałam żeby imię było przewodnim motywem dekoracyjnym pokoju to też ramki zakupiłam spore.
Do przygotowania aplikacji uszyłam materiałów, z których wcześniej uszyłam pościel.


Tło zostało stworzone z materiału, z którego szyłam prześcieradło. Wycięłam równe prostokąty, które była troszeczkę większe niż ramka (30x40).

Następnie wydrukowałam literki wybierając interesującą mnie czcionkę, wycięłam i odrysowałam na białym sztywnym bloku. Kolejnym krokiem było wycięcie liter z materiału. Wycinałam ciut większe niż kartonowy szablon a wszystko po to by litery z szablonu znalazły się pod przyszywana aplikacją. Zapobiegłam dzięki te,u prześwitom wzoru spod spodu. a literki wyglądały na delikatnie uwypuklone. Naszywając je nie podwijałam rogów - nie widziałam takiej potrzeby - użyłam ściegu zygzakowego i moim zdaniem wygląda to estetycznie i ciekawie.

Błąd jakiego się dopuściłam to zbyt (nie wiem jak to nazywa się profesjonalnie) ciasny czy napięty ścieg przy łukach i krzywiźnie co w kilku miejscach spowodowało delikatne zmarszczenie się tkaniny będącej tłem.

Po wszystkim literki wyprasowałam i naciągnęłam na tyły ramek przyczepiłam, włożyłam w ramę i zaczepiłam zaczepkami trzymającymi tył :)

Ramki powiesiłam nad łóżkiem - dosyć ciasno by tworzyły spójną całość.

Literki tak jak inne elementy w pokoju można zmienić w przyszłości ładnie i szybko na plakaty, zdjęcia lub przygotować je w innym kolorze. Kolory ścian, wykładziny czy mebli są dobrane tak by wprowadzenie w elementach dekoracyjnych innego koloru zupełnie odmieniło wnętrze. 

Ja tym czasem kończę szyć poduszki, które zawisną na ramie łóżka i będą nie tylko miękkim oparciem przy czytaniu książek ale również ochronią ścianę przed zabrudzeniem ponieważ Milla notorycznie wkłada między szczebelki kończyny ;) Przepis na takowe poduszki niebawem w osobnym poście ;)










 




Tagged

4 komentarze :

  1. No mistrzyni !! Ja myślałam że to tak wydrukowane i już ! Nie zauważyłam szczerze mówiąc że to ten sam wzór co na pościeli. No ale że to jest z materiału - super! Od razu dodaje więc i ciepła do wnętrza - nie tak jak sam papier/druk. ŚWIETNE !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to robi piorunujące wrażenie. Śliczne!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  3. Literki cudne ale mnie zachwyciła ściana w czarne kropy, marzę o dzieciowym pokoju, o przestrzeni tylko dla maluszków :) Piękny pokoik :)

    OdpowiedzUsuń

.