Open top menu
piątek, 12 września 2014

Kiedy myśle o wspólnym gotowaniu widzę.... święta.... tak raczej nie zdarza nam się robic tego wspólnie poza wyjątkowymi okresami świąt Bożego Narodzenia czy Wielkiej Nocy...

dlaczego? to temat na osobny post....

Wpadłam na pomysł - raz na tydzień będziemy wybierać warzywo bazę i z niego przygotujemy wspólnie 3 dania. Dzieciaki będą mialy okazję poznać nowe smaki i spędzić ciekawie czas z nami - rodzicami :)

Na pierwszy ogień poszła CUKINIA!!!
1. Cukinia faszerowana 
2. Makaron z cukinią 
3. Bułeczki z cukienią



Moje gotowanie zawsze jest intuicyjne i daję wszystkiego na tak zwane "oko" :) 
W naszym przypadku przygotowalismy:
- 8  cukinii
- 1kg mięsa mielonego
- 6 ząbków czosnku
- 3 papryki (czerwona, zielona, żółta)
- 3 cebule
- 8 pomidorków (mogą być 4 duże)
- makaron kokardki 500g
- przyprawy: sól, pieprz, bazylia,
- ciasto francuskie (gotowe z lidla :P )
- oliwa z oliwek
- koncentrat pomidorowy


2 najładniejsze cukienie tniemy na połówki wzdłóż



                                   Następnie drążymy łyżeczką tak aby powstaly łódeczki. Zostawiając to co było w srodku na miseczce do dalszego użycia.


Aby przygotować farsz bierzemy 1/3 mięsa, oraz po kawałeczku z każdej papryki (kroimy w kosteczkę), 2 zabki czosnku (wyciskamy), 1 cebula (w małą kosteczkę), pieprz, sól oraz bazylia. Taka mieszankę wrzucamy na patelnię i delikatnie podsmażamy by mięso się ścieło.



W tym samym czasie na drugiej głębokiej patelni podsmażamy 2 cebule, dodajemy reszte papryk pokrojonych w kosteczkę i dodajemy mięso oraz  resztę pokrojonych cukinii. W tym samym czasie wstawiamy też makaron i na kolejnej patelni smażymy to co wczesniej wydrążylismy z cukinii z pokrojonymi pomidorkami i czosnkiem. Nie potrzeba na to zbyt wiele czasu Będzie to farsz do bułeczek - doprawiamy go solą i pieprzem oraz bazylią  i odstawiamy do wystygnięcia.


Do podsmażonego delikatnie farszu dodajemy 3 lyżki koncentratu i po wymieszaniu faszerujemy nasze cukiniowe łódki.  Wkładamy do piekarnika na 180 stopni na jakieś 20-25 mint, pod koniec pieczenia można posypać serem.



W miedzy czasie dochodzi już nasze mięso z cukinią i papryką - doprawiamy solą, pieprzem i bazylią i dodajemy ok 5 łyżek koncentratu. Pozwalamy, żeby jeszcze chwileczkę się podusiło i jest to czas na to by odcedzić makaron :)


 Ciasto francuskie dzielimy na 8 kwadratów na każdy nakładając wcześniej przygotowany farsz, zawijamy wedle uznania (u nas rogi do kupy, przyklepać i tym do dołu :) ). Kiedy skończyłam pracę nad tym akurat zwolnił się piekarnik więc wrzuciłam bułeczki (ja zawsze piekę na oko tzn, kiedy widzę, że mają pożądany kolor wyciągam).


Kiedy w piekarniku siedzą bułeczki na stole pojawia się...

FASZEROWANA CUKINIA


   oraz

MAKARON Z MIĘSEM I CUKINIĄ W SOSIE BAZYLIOWYM


Objedliśmy się jak diabli ale mimo to nie moglismy oprzeć się temu co zaszciło nas jako ostatnie..

BUŁECZKI Z CIASTA FRANCUSKIEGO Z CUKINIĄ I POMIDOREM



Ciekawostka: zostało nam tyle sosu i makaronu, że następnego dnia wymieszałam je ze sobą dorobiłam sosu i zapiekłam :) pyszota

Ps, Może ta rozpiska wydaje się nieco chaotyczna ale to wszytsko działo się szybko i starałam się przedstawić Wam krok po kroku jak nasze gotowanie wyglądało - sposób na to by szybko na naszym stole znalazły się fajne niebanalne potrawy.

Zgadniecie jakie warzywo będzie głównym bohaterem w przyszłym tygodniu??? a może w weekend sami pobawicie się cukinią i pochwalicie się zdjęciami pod cukiniowym wpisem na "fejsbuku" ;)

Tagged

4 komentarze :

  1. Ale fajny pomysł. Kiedyś masowo jadłam ciasto francuskie, ale na słodko do czasu, aż się nie przejadłam.
    Może pomidory?

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie robiłam faszerowanej:)
    ale mi smaku narobiłaś

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo ze smacznie wygląda, nikt nie namowi mnie do zjedzenia cukinii.

    OdpowiedzUsuń

.