Open top menu
poniedziałek, 30 czerwca 2014

Dzisaij zgodnie z Waszymi prośbami podaję przepis na placek jogurtowy z jagodami jakim chwaliłam sie ostatnio na "fp". Placek przygotowuje się jakieś 15 min bez użycia miksera i tym podobnych ustrojstw kuchennych ;) do dzieła!




Składniki:
  • ok 150 - 160 ml oleju 
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków (ja dałam cukier puder)
  • 1 duże jajko lub 2 małe
  • 600 g jogurtu naturalnego (opcjonalnie może być tez jagodowy lub kefir - ja daję kefir)
  • 500 g mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1-1,5 szklanki jagód

Jaja trzepaczką mieszamy z cukrem tak by powstały bąbelki, dodajemy olej oraz mąkę wcześniej wymieszaną z sodą. Kiedy w misce mamy jednolitą masę dolewamy jogurt i nadal mieszamy tak by wtloczyć jak najwięcej powietrza. Wlewamy w tortownicę wczesniej wysmarowaną masłej i obsypaną bulka tartą Posypujemy jagodami, można je posypać brązowym cukrem - wrzucamy do piekarnika. Pieczemy  w temperaturze 160 stopni około godzinki. Znacie swoje piekanrniki więc same musicie stwierdzić czy wystarczy 50 czy 60 minut. 

No i co dalej - po wyjęciu i wystygnięciu (u nas nigdy placek nie doczekuje wystygnięcia) posypujemy cukrem pudrem i pałaszujemy.

Palce lizać :)

Jak zrobicie pochwalcie się swoimi wypiekami - i spieszcie się - Pani, od której kupiłam jagody na targu ostrzegała, że będą w tym roku bardzo krótko ;)




Tagged

3 komentarze :

  1. Mmmmm pycha. Uwielbiam takie szybkie ciasta i jagódki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. W sobote robie! A mozna mieszac mikserem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie nic by się nie stało, ale nie próbowałam ;)

      Usuń

.