Open top menu
czwartek, 7 listopada 2013

Dzisiaj Matka NIEpolka bardzo spontanicznie stwierdziła, że chce coś słodkiego do kawy - wicher wieje, pada deszcz, do sklepu daleko a w domu resztki produktów.... jednak mam fajny przepis na szybkie i proste ciacho... Od rozpoczęcia pichcenia do możliwości zjedzenia dzieli nas tylko 40 minut :) I stąd ten spontaniczny post - chciałam podzielić się z Wami tym banalnym przepisem dobrym na jesienne i zimowe popołudnia, niezapowiedzianych gości i naszych pociech zamiast żelek i innego badziewia... No i tak powstał ten spontaniczny post :)




Składniki:
- szklanka mąki
- 2 małe jaja/1 duże
- pól szklanki cukru
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- cukier waniliowy
-  4 łyżki masła
-  4 łyżki śmietany/jogurtu/kefiru (ja użyłam kefiru)
- 1/4 szklanki mleka
- owoce (zależnie od tego co pod ręką: wiśnia, czereśnia, jabłko, brzoskwinia - u mnie dzisiaj czereśnie z soczku zrobionego latem )

Krok po kroku:

1) masło najlepiej troszkę roztopić (ja zrobiłam to już z cukrem) a potem dodać cukier a potem ukręcić/ubić na puszysta masę

2) dodajemy cukier waniliowy, mleko, jaja oraz śmietanę/kefir/jogurt mieszając tak dlugo aż uzyskamy jednolitą konsystencję

3) dodajemy proszek do pieczenia oraz mąkę i tutaj mieszamy tak długo aż masa będzie jednolita i pojawiać się będą pęcherzyki

4) wlewamy do małej okrągłej tortownicy a na wierzchu układamy owoce (nie za dużo, żeby wyrosło)

5) pieczemy 25 min w temp. 190 stopni

Wszystkie te czynności zajmują nam ok 10 minut. W czasie pieczenia myjemy gary a po 25 minutach w czystej kuchni możemy delektować się pysznym ciachem. opcjonalnie można zrezygnować z owoców jeśli dzieci wybrzydzają i polać czekoladą lub polukrować, można przekroić i przełożyć bitą śmietaną i zmodyfikować ten przepis na milion sposobów i zawsze wychodzi :)

Można również zrobić  z tego muffiny :)

Szybko, tanio i smacznie - SMACZNEGO!









Tagged

2 komentarze :

.